AKTUÁLIS


Összefogás az autentikus borokért

Sajtótájékoztatót tartott 2013. szeptember 18-án a Terra Hungarica. A szervezet legfontosabb bejelentése az volt, hogy a 30 együttműködő pincészet borait 11 borkereskedés kezdi el népszerűsíteni szerte az országban.
Írta: Borigo


„Még a tapasztaltabb borfogyasztók is jórészt természetes italként tekintenek a borra, pedig a piacon lévő termékek csupán töredéke készül a hagyományosnak tekinthető módon” – kezdte Nemes Richárd, az autentikus borokat készítő termelőket összefogó mozgalom egyik alapítója, márkaigazgatója. „Nem állítjuk, hogy a különböző szermaradványoknak jelentős egészségkárosító hatása van, de a fogyasztóknak joguk van tudni arról, hogyan és pontosan miből készül az általuk megvásárolt bor. Ugyanakkor, nem kétséges, hogy a vegyszerekre alapuló szőlőgazdálkodás és bizonyos borászati adalékanyagok, kezelések alkalmazása a sokszínűség és az eredetiség megtartása ellen hatnak” tette hozzá.

A Terra Hungarica jelenleg 30 olyan bortermelővel működik együtt, akik aláírásukkal vállalták hogy meghatározott alapelvek mentén igyekeznek megőrizni boraik autentikus jellegét.

„Olvasatunkban az autentikus bor természethű gazdálkodásból származó szőlőből, minimális borászati beavatkozás mellett, adalékanyagok hozzáadása nélkül készül. Az ilyen típusú borok jobban kifejezik az adott termőhely vagy akár a helyi borkultúra sajátosságait” - vélekedik Kató András, a Terra Hungarica társalapítója, a természethű borok kereskedelmével foglalkozó Terroir Club igazgatója. Egy átlagos borfogyasztó figyelmét szinte semmi sem hívja fel egy autentikus módon készült és egy 30 eurócent/liter áron importált, majd feltuningolt bor közötti különbségre. A hazai gasztronómiában és étkezési kultúránkban már láthatóak a változás jelei, egyre több ember gondolja végig, hogy pontosan mit vásárol, nő a tudatos fogyasztók száma. „E tekintetben a bor, mint élelmiszer komoly lemaradásban van, ezért is éreztük időszerűnek az összefogást”




A Terra Hungarica többek között kisfilmekkel, külön kiadvánnyal és különböző PR akciókkal igyekszik eljuttatni üzenetét azokhoz akiknek számít, hogy mi kerül a poharukba. A PR tevékenységen túl a márka a borszaküzletekben és a vendéglátásban is megjelent: eddig összesen 11 borkereskedelemmel foglalkozó kisvállalkozás fogott össze az autentikus borok népszerűsítésére országszerte, amelyek a közeljövőben közös promóciókat is terveznek.

A Terra Hungarica borászaival és autentikus boraikkal egy időben - egy helyen november 16-án, szombaton a Gerbeaud Házban megrendezésre kerülő Borszalonon találkozhatnak az érdeklődők. A részleteket és az együttműködő borászatok listáját megtalálhatja mindenki a szervezet oldalain.


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


Összefogás az autentikus borokért

Sajtótájékoztatót tartott 2013. szeptember 18-án a Terra Hungarica. A szervezet legfontosabb bejelentése az volt, hogy a 30 együttműködő pincészet borait 11 borkereskedés kezdi el népszerűsíteni szerte az országban.
Írta: Borigo


„Még a tapasztaltabb borfogyasztók is jórészt természetes italként tekintenek a borra, pedig a piacon lévő termékek csupán töredéke készül a hagyományosnak tekinthető módon” – kezdte Nemes Richárd, az autentikus borokat készítő termelőket összefogó mozgalom egyik alapítója, márkaigazgatója. „Nem állítjuk, hogy a különböző szermaradványoknak jelentős egészségkárosító hatása van, de a fogyasztóknak joguk van tudni arról, hogyan és pontosan miből készül az általuk megvásárolt bor. Ugyanakkor, nem kétséges, hogy a vegyszerekre alapuló szőlőgazdálkodás és bizonyos borászati adalékanyagok, kezelések alkalmazása a sokszínűség és az eredetiség megtartása ellen hatnak” tette hozzá.

A Terra Hungarica jelenleg 30 olyan bortermelővel működik együtt, akik aláírásukkal vállalták hogy meghatározott alapelvek mentén igyekeznek megőrizni boraik autentikus jellegét.

„Olvasatunkban az autentikus bor természethű gazdálkodásból származó szőlőből, minimális borászati beavatkozás mellett, adalékanyagok hozzáadása nélkül készül. Az ilyen típusú borok jobban kifejezik az adott termőhely vagy akár a helyi borkultúra sajátosságait” - vélekedik Kató András, a Terra Hungarica társalapítója, a természethű borok kereskedelmével foglalkozó Terroir Club igazgatója. Egy átlagos borfogyasztó figyelmét szinte semmi sem hívja fel egy autentikus módon készült és egy 30 eurócent/liter áron importált, majd feltuningolt bor közötti különbségre. A hazai gasztronómiában és étkezési kultúránkban már láthatóak a változás jelei, egyre több ember gondolja végig, hogy pontosan mit vásárol, nő a tudatos fogyasztók száma. „E tekintetben a bor, mint élelmiszer komoly lemaradásban van, ezért is éreztük időszerűnek az összefogást”




A Terra Hungarica többek között kisfilmekkel, külön kiadvánnyal és különböző PR akciókkal igyekszik eljuttatni üzenetét azokhoz akiknek számít, hogy mi kerül a poharukba. A PR tevékenységen túl a márka a borszaküzletekben és a vendéglátásban is megjelent: eddig összesen 11 borkereskedelemmel foglalkozó kisvállalkozás fogott össze az autentikus borok népszerűsítésére országszerte, amelyek a közeljövőben közös promóciókat is terveznek.

A Terra Hungarica borászaival és autentikus boraikkal egy időben - egy helyen november 16-án, szombaton a Gerbeaud Házban megrendezésre kerülő Borszalonon találkozhatnak az érdeklődők. A részleteket és az együttműködő borászatok listáját megtalálhatja mindenki a szervezet oldalain.


« Vissza az előző oldalra