HÍRSZÜRET


Japánoké az ikonikus borbolt

Japán befektetők többségi tulajdont szereztek Párizs egyik leghíresebb borszaküzletében, a Legrand Filles et Fils-ben.
Írta: Bányai Botond József


Amane Nakashima élelmiszeripari cége, a Nakashimato az évente 25 millió eurós forgalmat lebonyolító bolt 78 százalékát tudhatja immáron magáénak- amiért becslések szerint 16 millió euró fizethetett- míg a céget eddig birtokló Legrand & Associées vezetője, Gérard Sibourd-Baudry megtartotta a részesedés 22 százalékát, és ő marad az üzlet ügyvezető igazgatója.

A szaküzletet a 19. században alapították, és az első világháborútól az ezredfordulóig a Legrand család vezette azt, és ezek után szerzett tulajdonjogot Sibourd-Baudry. Az ő elmondása szerint ez a mostani átrendeződés nem pusztán egy jól átgondolt döntés eredménye, hanem egy régen elindult folyamaté is. A cég keretei már régen túlnőtték Franciaországot, a forgalom 80 százalékát az ország határain túl bonyolítják le, 15 százalékát Japánban. És ha ez még nem lenne elég, napjainkban a munkafolyamatokban több mint egy tucat nemzet képviselteti magát, és ezeknek eredménye, hogy miután döntöttek a cég értékesítéséről - bár eleinte inkább francia befektetőt kerestek - végül fontosabbnak ítélték hogy a vállalat a lehető legjobb kezekbe kerüljön, nemzetiségtől függetlenül.




Ráadásul Sibourd-Baudry-nek már konkrét tervei is vannak a jövőre nézve. Bár a kínálat nem változik, úgy tervezi, kihasználva a Nakashimato új-zélandi boros érdekeltségeit, és szorosabbra vonva az együttműködés a beszállítókkal, tovább terjeszkednek Franciaországon kívül is. Ez többek között azt is jelenti, hogy új szaküzlet megnyitását tervezik az ország határain kívül, nagy valószínűség szerint Japánban. Ám hangsúlyozta, ez nem azt jelenti, hogy a vállalkozás túlsúlya áttevődne Ázsiába, hanem sokkal inkább azt, hogy ezen túl igyekszenek jobban kiaknázni a meglévő lehetőségeiket.


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2013